گلهام

از دل مشغولیها و لذتهای  این روزهام رسیدن به گلدونهامه 

گلدونهایی که خدارو شکر با دلم راه اومدن و سر حال موندن 

بهتره بگم من بیشتر با دلشون راه اومدم و سر حال نگهشون داشتم 

خوب مسلمه اونها گلن و اونی که باید بیشتر هواشون رو داشته باشه منم ( که دارم ) این را همه کسانی که گل دارن باید بدونن ( که ممکنه ندونن )

از لوسی و گل پری و نازگل نوشته بودم 

لوسی  گل نسبتا راحتیه، کنج دلخواهش رو که پیدا کردم ( که کار سختی هم نبود) دیگه خوبه و سرحال و با برگهای جدیدش شادم می کنه 

گل پری  خیلی قوی و بی توقعه ، یک گوشه تو سایه نشسته و با کمترین نور و آبی دلبری می کنه 

نازگل اما ادا زیاد داره، نه نور زیاد دوست داره نه کم ،نه آب زیاد دوست داره نه کم 

این اواخر همه گلهاش قهوه ای شدن و برگهاش بی جون. یک کم دقیق تر در موردش خوندم و طبق خونده ها گلدونش را عوض کردم و بردمش گذاشتمش کنار پنجره تا مدام اون نسیمی که دوست داره رد بشه از لا به لای برگهاش ، ولی باید مراقب نور باشم و با پرده ها نوری که بهش میخوره را تنظیم کنم که نه زیاد باشه نه کم.

 هر یک روز در میان هم باید با آب پاشیدن خنکش کنم ، تازه دوست داره خاکش اسیدی باشه اینه که گه گاه به آبش سرکه اضافه می کنم .

 این را یادم رفت بگم ، هر آبی را هم دوست نداره ،آب پر املاح اذیتش می کنه اینه که هر چند وقت براش آب بارون جمع می کنم که فقط با اون آب آبیاریش کنم .

خدا کنه جواب بده به این مراقبتها و حالش بهتر بشه که خودم به نظرم میرسه داره جواب میده.

به این همخانه های قدیمی تر چهار تا گل جدید هم اضافه شده 

طلا ، کرشمه ، ساغر و عسلک

با اینها خدارو شکر مشکلی نداشتم ، زود فهمیدم چی می خوان چی نمی خوان 

البته در مورد طلا خانوم یه کم بالا و پایین داشتم  تا فهمیدم قلقش چیه 

یک عادت خوبی که داره این طلا خانوم اینه که خیلی واضح و آشکار نشون میده چی می خواد. وقتی که زمان آب دادنش میشه از روی حالت برگهاش می فهمم ، البته عادت بهتر را من دارم که وقتی می فهمم چی می خواد و قلقش دستم اومده همون طوری که دوست داره باهاش رفتار می کنم ....

خلاصه لذتی داره کشف کردن خواسته های این همخونه ها و لذتی داره برآورده کردنشون و لذتی داره دیدن حس و حالی که در عوض بهم میدن 

نظرات 2 + ارسال نظر
مینا سه‌شنبه 19 تیر 1397 ساعت 01:49

تو زندگی آدمها گلهای هست که بسیار عزیز و ارزشمندن و باید قدرشون رو دونست.

بله بله دقیقا

یه ذوست جمعه 1 تیر 1397 ساعت 20:33

1- نوشته هاتون حالمو خوب میکنه.

2- گلها همینند نیاز به رسیدگی دارن. منم گلها رو دوست دارم از بودن باهاشون حس خیلی خوبی پیدا می کنم. ولی یه مدته که دل و دماغ ندارم و برگهای رزها و یاس ها دارن می سوزن و میریزن. میدونم در این گرمای طاقت فرسا زیاد رسیدگی میخوان.

3-منم یه نازگل دارم که خیلی دوست داشتنیه. دیگه بیش از نمی تونم اطلاعات بدم

۱. چه خوب
۲. برس بهشون حیفه ،چرا دل و دماغ نداری شما ؟
۳ .کلا اطلاعاتی ندادی اصلا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد