دنیای مجازی هم برای خودش دنیاییه !

من شخصا ترجیح میدادم در روزگاری زندگی میکردم  که کلا این فضاها وجود نداشتن .گرچه خودم هم زیاد استفاده میکنم  ازبعضیهاشون ولی معتقدم یه جورایی ضررهاشون بیشتر از منفعتشون بوده که البته بررسی درست بودن این نظر دست روانشناسها و جامعه شناسهارو میبوسه .

حالا در کنار خوبیا و بدیهای این فضاها یه چیزایی هم هست که به هر حال به چشم می خوره و توامان باعث حالت تهوع و کهیر زدن میشه و در پاره ای مواقع هم جوانه زدن شاخ، روی سر !!! 

یه دست از این قضایا واقعا جدی و بد هستن مثل گسترش بیش از حد اخبار خاله زنکی و شایعه و ...که بیشتر هم توسط شبکه های خبریی  صورت میگیره که من از کم و کیفشون خبر ندارم ولی میبینم که این ا واخر  خیلی زیاد شدن و فصل مشترک همشون پوشش دادن رویدادهای هنری و حتی حوادث ناگواره  به روشی به شدت زرد و لمپن گونه...

یا مثلا تبِ در معرض دید  قرار دادن یا به عبارت واضحتر تو حلق بقیه کردنِ لحظه به لحظه زندگی و مسائل خصوصی.

 واقعا برام سواله با علم به وجود  جنایاتی که این اواخر زیاد خبرش رو شنیدیم و برای بچه ها اتفاق افتاده و میفته چه جوری یکی میاد سوژه صفحه اش رو ( که برای عموم هم بازه) میکنه مثلا عکس گذاشتن از دختر بچه یا پسر بچه کوچیکش ، واقعا فکر نمیکنه که چقدر آدم ناسالم میتونن جزو مخاطبین صفحه اش باشن ؟! ....

حالا این معضلات و موارد جدی به کنار یه سری رفتارهای کهیر تولید کن هم هستن که گاهی رگِ کنجکاوی و مازوخیستیم باهم بالا میزنه و دروغ چرا نگاهشون هم می کنم و همیشه به این فکر می کنم که من اگر روانشناس بودم به یه تعدادی از این به اصطلاح شاخهای اینستا! حتی پول هم میدادم تا روشون تحقیق کن م و ریشه و علت  کارهاشون رو در بیارم و یه مطالعه و تحقیقِ ناب و جدید تو زمینه تخصصیم می کردم 

مثلا مثل اینهایی که دوربین رو می گیرن جلوی صورتشون و در حالی که داره یه آهنگ هم تو پس زمینه پخش میشه لبخند میزنن یا چشمهارو تنگ میکنن اینطوری که انگار داره یه چیزی در دوردستها اتفاق میفته و اینا با جمع کردن چشم می خوان بهتر ببیننش ،خوب همین ؟!!! لااقل یه چی هم بگو  

یا این میل وحشتنااااااکِ رو به افزایشِ عکس از باسن های برجسته گذاشتن در حالی که عکس هم به طبع باید در آینه باشگاه باشه و لب هم موقع عکس گرفتن به صورت زیرپوستی  گونه ای کمی غنچه شده باشه.

 همین پونزده بیست سال پیش یکی سایز اون قسمت از بدنش به ترتیبی بود که الان مد شده ،بر میداشت تی شرتهای برادر یا باباش رو می پوشید که قشنگ روی اون موردِ تو افساید رو خوب بپوشونه ( البته در این مورد که پدر صنعت مد و تبلیغات و بلا و فشاری هم که نود در صد  روی بخش مونث جامعه بشری  است، بسوزه )

یا اینکه یه سری هم هستن که مثلا عکس دو یا چند نفر رو میذارن و می نویسن کدوم ؟ !!!!!!! 

 تعداد لایکها و البته نظرات ارائه شده روی همچین پست ها یی قابل تامله 

یا مثلا طرف میگه یه ٱمار بگیرم ببینم طرفدارای جنیفر بیشترن یا کیم ( چون خیلیم صمیمیه با افراد نامبرده با اسم کوچیک صداشو ن میکنه ) خوب  اخه برای چی می خوای آمار بگیری ؟ چی میشه حالا وقتی نتیجه روشن شد ؟؟؟؟

یه مدلهایی هم هست که انگشت می کنن تو احساسات و اعتقادات مردم به خیال خودشون ،مثلا عکس یه بنده خدا رو میذارن که اگه فکر می کنی با وجود بیماری هنوز زیباست قلب بذار !!!! 

یا هر لایک یعنی دعا برای سلامتیش !!!! 

از عکس گرفتن از غذا و ... که نگم ،البته  این مورد به نظرم خیلی هم جالبه در خیلی از مواقع ولی دیگه نه اینکه بخوای مردم رو در جریان هر سه وعده هر روزت بذاری ،وااالا!  

 آخرین چیزی هم  که انگار مد شده اسکرین شات گرفتن از چتهای تلگرامشونه !!!

یعنی موردی نباید بمونه که نگهش داریم فقط برای خودمون. 

با ادبیات همین جماعت باید بگم کار به عکس گرفتن و اپلود کردن از موارد خصوصی تر نرسه ،صلواات 

نظرات 1 + ارسال نظر
یه دوست جمعه 7 مهر 1396 ساعت 23:50

جالب بود، موارد را خوب دسته بندی کرده بودید.

متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد