کله پاچه تونگایی

بعد از اون حماسه میرزا قاسمی ، دیروز در رو که باز کردم برم برای ناهار دیدم این بار یکی  داره کله پاچه  می خوره. بوی کله پاچه پیچیده بود تو راه پله و همخونی خوشی داشت با هوای سرد دیروز !!!

رفتم دیدم همون دوست تونگاییم نشسته و یه تغار گذاشته جلوش و آره توش هم انگاری کله پاچه اس ، یه چیز آبکی با گوشت و...

پرسیدم این چیه گفت سوپ !! و پیشنهاد داد امتحان کنم یه کم ازش امتحان کردم و دیدم اوه اوه مزه اش هم عین کله پاچه اس لا مصب !

معلوم شد که این غذا یکی از غذاهای متداول تو تونگا و ساموآ س و اسمش هم هست *corned  beef که با گوشت گوساله درست میشه و سبزیجات و پیاز و سیب زمینی...( *البته ظاهرا کورند بیف فقط اسم اون گوشته که با روش خاصی آماده می شه بعد اون گوشت رو به روشهای مختلف و با مواد مختلف می خورن ) 

 کنسروش هم هست که ظاهرا فقط اون بخش گوشتشه و می تونی بگیریش بهش آب و نمک و ( به نظرم آبلیمو هم خوب میشه ) و پیاز و سیب زمینی اضافه کنی و هغت دقیقه تو ماکروفر بپزیش...

خلاصه این دوست ما یه تغار از اون غذا رو با نونی که بهش کره می مالید زد به بدن برای ناهار دیروزش. براش گفتم که ما هم یه غذا داریم بوش دقیقا همینه و مزه اش هم خیلی خیلی شبیهه. اسمش هم کله پا چه است ، تا موقع رفتن دم عصر چندین بار اسمش رو ازم پرسید و فقط می خندید از استیصالش در تلفظ این اسم !! 

وصف کله پاچه رو هم که گفتم دیدم اینها هم از خودمونن و کلی هیجان داشت که عجب چیزی میشه این غذاتون گفتم ببین زبون گوسفنده هم تو این غذا هستا !! گفت وااای چه عالی میشه گفت پاشم خوبه پاشم می خورید ؟ دیگه نگفتم من خودم لب نزدم و منظور دقیقا کجای پای اون گوسفند بدبخته ولی گفتم آره اونم می خوریم.... 

یکی دو ساعت بعد هم اومده بود می گفت من الان فقط دوست دارم بخوابم بس که سنگینم، اون غذای شما هم همین طوری می کنه آدم رو ؟ گفتم دقیقا ! اصلا باید اون رو بخوری بعد یه پتو بکشی سرت بخوابی :))) 


عصر رفتم خریدم یک عدد از این کنسروهای کله پاچه ای ،قرار شد آدرس اون بچه های ایرانی هم که کله پاچه درست می کنن رو  برای این دوستم بفرستم که اگه شد ورژن ایرانی غذاشون رو امتحان کنه 


نظرات 1 + ارسال نظر
یه دوست. شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 22:58

هوس کله پاچه کردم ولی حیف با این گرما سازگار نیست

ولی با هوای فریزری بهاری !! اینجا می چسبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد