گاهی آسمون همه جا یک رنگه


این جا هم به همون اندازه ایران و بلکم خیلی بیشتر باید آشنا داشته باشی تا بتونی راه پیدا کنی به محیط کار 

دوشنبه پیش  عصری که داشتم از آپ شاپ بر می گشتم و یکی از بدترین روزای این چند وقت رو گذرونده بودم بس که اتفاقات غیر قابل پیش بینی در نبود راهنما و کمک  پیش اومده بود و خسته ام کرده بود یکی از بچه ها زنگ زد و گفت فلان جا داره نیرو می گیره و فردا برو پیش فلانی که اون ببرتت پیش مدیرش .

من هم همین کارو کردم و سه شنبه رفتم و اون آقایی که نقش معرف من رو داشت و من فقط اون روز و در حد دو تا سه دقیقه دیدمش  !! من رو به مدیر معرفی کرد ( این آقا از دوستان دوستای ایرانی ماست ). با مدیر گپ و گفتی کردیم و گفت برای یه مصاحبه دیگه بهت زنگ می زنیم .روز پنج شنبه به من زنگ زد که پاسپورت و اطلاعات مربوط به مالیات و .... براش ببرم .من هم همین کار رو کردم و مدارک رو بردم و یه مصاحبه دیگه هم انجام شد با حضور یه نفر دیگه که یه خانوم بود و بیشتر نقش شنونده رو داشت. بعد هم گفت بعد پلیس چِک ،قرارداد رو آماده میکنه و همون موقع من رو معرفی کرد برای انجام پلیس چک که به دنبال اون یک ایمیل برای من فرستاده شد برای دادن مشخصات تا پروسه توسط یک شرکت واسطه انجام بشه فرم رو صبح روز بعد پر کردم  و بعد دو ساعت نتیجه پلیس چک برای شرکت درخواست کننده فرستاده شده بود که مجددا این آقای مدیر زنگ زد و شماره حسابم رو گرفت برای تکمیل قرار داد و بعد از ظهر هم که همراه دوستم برای عکاسی  رفته بودیم زنگ زد و برای یکشنبه صبح و امضای قرار داد ،قرار گذاشتیم .

حالا باید ساعت دقیق و چیزهای جانبی  را فردا تو قرار داد ببینم البته حقوق و ساعت رو می دونم و اینکه کار فعلا پارت تایمه ،منتها باید ببینم روزها و ساعتها چه طوری می شه ...

خلاصه اینکه اگر سفارش این آقا به واسطه دوستیش با دوستهای ما نبود(بچه ها رزومه من رو بهش داده بودن و گفته بودن دنبال کارم ) راه پیدا کردن به اون مصاحبه و گفتگو  برای ایجاد یک first impression مثبت و خوب امکان پذیر نبود با سیستم کذایی اینجا ... 

نظرات 2 + ارسال نظر
یه دوست یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 23:40

مبارکه. برات آرزوی موفقیت دارم.

ممنونم

مینا یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 15:10

خوشحالم که وارد بازار کار یک کشور امن و پیشرفته شدی .برات هر روز اتفاقات بهتر و زندگی زیباتری آرزو میکنم .

متشکررررم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد