ترمیم و بازسازی ...


می گفت وقتی به مشاورم گفتم فلانی  (یعنی من ) گفته ببین اگه فقط خودت و خودت باشی ،هیچ کسی در جریان کارهات قرار نگیره ،نه کسی برای قضاوت باشه ، نه کسی  باشه برای  تشویق ،تقبیح ،تفسیر ،ارزیابی .... ، اون موقع چیکار می کنی؟  کدوم یکی از کارات رو ادامه می دی ، کدوم رو می زاری کنار؟ کدوم هارو با حس بهتری انجام می دی کدوم ها رو با خیال راحت تری جایگزین می کنی با چیزهای دیگه  ،مشاوره گفته چند جلسه کار من رو فلانی تو همین چند جمله خلاصه کرده 

خودِ خود بودن سخته خیلی هم سخته. تو حرف و سخن نه ولی تو عمل اصلا راحت نیست. شاید خیلی ها فکر کنن که کاملا و همیشه خودشونن، نگاه دیگران ،حضور دیگران و تفسیر دیگران براشون جایی نداره تو قدمها ، تو تصمیمها و تو چیزهای خیلی کوچیک حتی ، مثل انتخاب و پوشیدن یک نوع لباس خاصِ باب میلشون ...

  ولی آدم تا وقتی تو یه موقعیت واقعی و سخت و متفاوت نیفته نمی تونه بابت این مورد صد در صد مطمئن باشه

خود من فکر می کردم تا حد زیادی نظر دیگران برام اهمیتی نداره ، نه اینکه خود دیگران برام مهم نباشن ،نه ! منظورم  اینه که  فکر می کردم اگر  کاری رو دوست دارم یا کاری  موقتی یا دائم به نفعمه یا  مطابق سلیقه و نوع دیدِ منه حالا هر چقدر عجیب غریب از دید بقیه ، انجامش می دم با تنها خط قرمز آزار نرسوندن به دیگران 

ولی تو این تغییر بزرگ و در گیر و دار با اتفاقات جدید، دیدم که نه خیلی این فکرم درست نبوده .البته شاید هم ته ذهنم از وجود حدودی این خصلت یه جورایی با خبر بودم که دوست داشتم وقتی مهاجرت می کنم برم جایی که هیچ کس من رو نشناسه یا مثلا هیچ ایرانیی نباشه با یک سری نگرش و قضاوتِ و معیار مشخص و از قبل تعیین شده در مورد امور تا بتونم هر چیز جدید و متفاوتی رو که دوست دارم و یا مجبورم بدون فشار ذهنی انجام بدم.

 گرچه دارم سعی می کنم تا حد زیادی خود خودم باشم بدون فکر کردن به نظر و تفسیر دیگران ولی این کار برام تو بعضی موارد یا خیلی موارد راحت و بدون صرف انرژی ممکن نیست.

این موارد می تونه در مورد روند و مسیری باشه که انتخاب کردم یا حتی خیلی چیزهای ساده تر. فکر به حال و فکر و تفسیری که از کارهای من برای کسی ایجاد میشه اون طوری که باید بی اهمیت باشه نیست  و این باعث میشه گاهی از مسیری که توش هستم و اتفاقا  از تصورش لذت میبردم در گذشته ، نتونم در واقعیت اون طوری که باید لذت ببرم.

این از مواردیه که باید حواسم بهش باشه و روش کار کنم ....




نظرات 2 + ارسال نظر
یه دوست یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 23:43

نوشته ات جالب بود.

متشکرم

مینا یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 21:07

امیدوارم موفق باشی و از هر لحظه زندگیت لذت ببری .
فقط زندگی کن و دیگه هیچ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد