تزئینات کریسمس

این رو بنویسم اینجا که سال بعد یادم باشه این جماعت ظاهرا شب قبل از کریسمس تزئین خیابونهارو جمع می کنن بعد مثل امسال پا نشم هلک و هلوک تو اون بارون و مه برم شهر برای همگام بودن در شادمانی عمومی و بعد ببینم همه جول و پلاس رو جمع کردن و رفتن سر و کار زندگیشون و بعد یه ماه منتظر من نموندن که دقیقه نود برم برا بازدید تزئینات شهری!!

 فقط این مورد عکس زیر نصیبم شد...




این عکس  رو هم تو  Queen Wharf  گرفتم. اون پل تو عکس ، پل معروف Harbour Bridge  هستش که مرکز شهر رو به North shore  وصل می کنه و قبل از ساختش تنها راه رفت و آمد بین این دو منطقه قایق بوده(ما هم هر بار که میریم به اصطلاح شهر از این پل باید رد بشیم) این پل در سال 1959 بعد از چهار سال و ظاهرا سه هفته زودتر از زمان برنامه ریزی شده ساختش تموم شده. 





 و الان هم سیستم tidal flow داره که یه ماشینهای مخصوص جدول وسط بزرگراه رو بسته به حجم ترافیک جا به جا می کنه و این طوری دو تا لاین میتونه به اون سمت پر ترافیک اضافه بشه .

از اونجایی که بانجی جامپینگ این جا خیلی طرفدار داره و هرجای بلندی که پیدا بشه ازش می پرن ، یکی از جاهایی که برای این پرش میرن همین پله. این هم یک عکس از تو وب.



تو اون عکسی که گرفتم هم جلوتر  بندر قدیمی شهر اوکلند و سیلوهای مربوط به اونه که الان دیگه استفاده نمیشه و شده مرکز تفریح و یه عالمه بار و رستوران دور و اطرافشه و همین طور تابستونها سینمای فضای باز.

اون ساختمون جلویی هم هتل هیلتون شهر اوکلنده که معمولا زیر سایه کشتیهای عظیمی که کنارش لنگر میندازن گم میشه ...

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد