چرا مهاجرت ؟


تو بعضی از میت آپ ها ،در شروع جلسه همه خودشون رو معرفی می کنن و در مورد علت مهاجرتشون هم می گن .دلایل اغلب اونهایی که از اروپا اومدن  برای من دردناکه ،دردناک از این جهت که یه عالم تفاوت و بی عدالتی رو به رخ آدم میکشه. اینکه محل به دنیا اومدنت چقدر می تونه بین تو و یک نفر دیگه که احتمالا هیچ مزیتی هم به تو  نداره تفاوت بذاره و تو چقدر باید بدویی، چقدر باید از همه چیزت خرج کنی تا به موقعیتی برسی که اونها به راحتیِ آب خوردن بهش می رسن اون هم دهها سال زودتر از تو. یادمه تو یکی از این میت آپ ها  یه دختر پسر اتریشی که تو اوایل دهه بیست زندگیشون بودن گفتن که برای تفریح اومده بودن اینجا و بعد یهو از اینجا خیلی خوششون اومده و تصمیم گرفتن یه چند سالی زندگی تو این سرزمین و با این فرهنگ رو تجربه کنن ،به همین سادگی به همین خوشمزگی!! خیلی از آدمایی که اینجا هستن  هم ( بیشتر چینی ها و ژاپنی ها ) برای بهتر کردن زبان و گذروندن دوره های زبان انگلیسی اومدن.حکایت ما ایرانی ها اما (البته به غیر از دانشجوها ) معلومه،همه خوشی زیادی دلمون رو زده و برا همین دل رو به دریا زدیم ....

ولی همه این ها به کنار، دلیلمون هر چی که هست به نظرم باید آبرو داری کرد جلوی غریبه ها (آبروداری نه برای خودمون که برای کشورمون) و دیروز برام جالب بود و خوشحال شدم که تو جمعی که بودیم و به جز من دوتا ایرانی دیگه هم بودن ،اون ها هم ظاهرا به همین نتیجه رسیده بودن. اینه که من در جواب اینکه چرا اومدم نیوزیلند خیلی شیک گفتم راستش دوست داشتم سبک جدیدی از زندگی رو امتحان کنم و  دیدم با توجه به رشته ام می تونم نیوزیلند رو انتخاب کنم و من هم که همیشه عاشق نیوزیلند بودم اینه که از این فرصت پیش اومده استفاده کردم و الان اینجام !! داستان دوست دیگه ایرانی جالب تر بود که گفت برای گذروندن دوره زبان !!!! اومده و بعد دیگه از اینجا خوشش اومده و مونده و این ها هم هیچ وقت نمی پرسن شما برای یادگیری زبان کشور نزدیک تری سراغ نداشتید آیا ؟

       

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد