اولین تجربه غذای چینی جدی


امروزِ کلاس زبان به گشت و گذار و ناهار خوردنِ دور هم گذشت.از اونجا که اغلب همکلاسیها چینی هستن، قرار ناهار هم در یک رستوران چینی گذاشته شد.بر عکس اول صبح که پشیمون بودم چرا از خونه زدم بیرون تو این روز سرد (امروز فکر کنم سردترین روز بود تا به اینجای سال* ) ولی تجربه خیلی جالبی شد و حسابی بهم خوش گذشت و کلی هم تجربه غذایی جدید به دست آوردم.

نسبت به وحشتی که همیشه نسبت به غذاهای چینی داشتم!! نتیجه خیلی خوبی بود.

یه سیستم سرو غذا تو چین و به خصوص هنگ کنگ هست که اغلب برای صبحانه استفاده میشه ولی توی وعده غذایی ظهر هم ظاهرا بابه ،به این سبک سروکردن غذا ،یام چا (Yam Cha) می گن و از این قراره که هر چی دارن و ندارن رو توی این چرخها (trolley ) میارن و اعلام می کنن که چی هست و شما هر کدومو می خوای برمیداری و می خوری و این روال ادامه داره تا به آخر. ما هم که ریش و قیچی و خودمونو اول به خدا و بعد به این عزیزان چینی سپردیم و انصافا هم چیزایی که سفارش دادن اغلب خوب بود و فقط چندتاییش با سلیقه ما جور در نمیومد.

خلاصه به کمک این سیستم جالب امروز، کلی غذای چینی امتحان کردم و البته یه راهنمای خوب هم داشتم که فکر می کنم به خاطر ایرانی بودن همسرش ،سلیقه غذایی ما حسابی دستش بود و راهنمایی های خوبی می کرد.

خلاصه امروز از علف دریایی و بادوم زمینی پخته شده و برنج لای برگ پیچیده شده و تارت تخم مرغو !!! عروس دریایی تند!!! و  تارو خوردم تا انواع و اقسام دامپلینگ (dumpling) و البته راه به راه چای سبز اعلا با اسانس جاسمین. 

خیلی هم خوب ،خیلی هم عالی


*امروز چمنهای یخ زده رو که دیدم سایت هواشناسی رو چک کردم زده بود هوا 4 درجه اس ،چی بگم لابد چهار درجه بوده دیگه! این هم نتایج هوای چهار درجه روی ایستگاه اتوبوس! 



نظرات 1 + ارسال نظر
یه دوست چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 21:07

من هم تجربه این میز گردون رو دارم. جالبه. میشه از همه غذاها چشید.
طرز دم کردن چاییشون هم جالبه!

چای رو ندیدم چه جوری دم میکنن ،چون آماده شده اش رو میاوردن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد