نان نسبتا خامه ای

اون روزی رفته بودم برای گشت و گذار و خریدن چندتا چیزی که می خواستم تو یه مرکز خرید که البته تقریبا دور هم هست از خونه. ولی چون رفته بودم که همسر رو هم برسونم سر کارش دیگه همون جا رو  که اون نزدیکیا بود انتخاب کردم برای خرید. 

اینجا هم که هفتاد، هشتاد درصد فروشگاه ها زنجیره ایه ، اینه که هر جا کار داشته باشی یه شعبه تو هر مرکز خریدی داره بالاخره.

اون وسط ، زد و گرسنه ام شد و وقت ناهار هم نبود و گفتم برم ببینم میلم به چی میکشه ، رفتم و دیدم به به ! یه نونوایی مانندی یه چیزایی داره مثل نون خامه ای خودمون ، بعد که رفتم شرح محتویاتش رو خوندم دیدم آره همون نون خامه ایه خودمونه ولی با کرم نه با خامه ، خلاصه یک عدد خریدم ، بسیار بسیار هم تازه و خوشمزه بود ، همون موقع سفارش  توش رو پر کرد. 

ولی همین یک عدد نونِ تقریبا خامه ای کوچک چند ؟ 4 دلار . فکر کنم با معادلش بشه تو  ایران یک کیلو نون خامه ای ، حالا نه ، نیم کیلوخرید !!!!

بعد یادم افتاد این مدل قنادی های ایران عجب نعمتی هستن ، هم خودشون هم با تموم گرونی قیمتشون. 

الان که فکر می کنم میبینم  درک نمی کردم  چقدر هیجان انگیز بوده  بری قنادی ، یه جعبه بر داری توش دو کیلو شیرینی بچینی و بعد بیای و خلاصه ...البته درک می کردما چون شیرینی خریدن و البته خوردن همیشه برای من از دلچسب ترین کارها بوده ولی اون میزان درک کافی نبود !!

اینجا شیرینی از اقلام گرونه و معمولا هم کسی نمیره یهو یک کیلو شیرینی بخره ، دونه ای و بسته ای می خرن معمولا  

تا اونجا هم که فعلا من دیدم قنادی طورها که اغلب هم صاحباشون چینی هستن ، تو CBD هستن .تو مناطق مسکونی و دور و اطراف یک سری جاها به اسم همون نونوایی هست که  شیرینی هم میفروشن و چون ساعت کارشون از صبح زوده عصر هم زود میبندن ، عصر که چه عرض کنم ، اغلب ساعت سه بعد از ظهر تعطیل می کنن .

 یعنی نمیدونم اگر شاغل باشی و ساعت پنج تعطیل بشی و دلت شیرینی بخواد چه کار باید بکنی ؟؟؟؟

البته میشه بری تو یه کافه بشینی و از شیرینی های اونا سفارش بدی...آره شاید همینه راه حلش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد