شهر همیشه بارونی

بارونِ لاینقطع، اینجا امریست عادی ، البته انگاری نه توی همه شهرها .

 تو جزیره جنوبی شهرهایی هستن که یه چکه بارون هم گاهی ندارن و دچار خشکسالی میشن.

نمی دونم تا الان هم مثل این بارونهای این یکی دو روز پیش داشتیم یانه ! در هر صورت من ایندفعه بهش دقت کردم و دیدم پریروز از ساعت شش و نیم صبح که بیدار شدم بارون میومد، حالا از چند ساعت قبل شروع شده بود رو نمی دونم ، و این بارون بدون حتی دقیقه ای وقفه ، وا قعا و بی اغراق ، تا ساعت هشت و ربع صبح روز بعد ادامه داشت !! 

بعد چون همون روز صبح من یادم رفته بود در سطل توی حیاط رو ببندم وسیله خوبی شده بود برای برآورد میزان بارش .

 امروز بعد از گذشتن مدت مدیدی از تبخیر به خصوص طی آفتاب شدید امروز، وقتی میزان آب جمع آوری شده رو اندازه گرفتم بیشتر از نود میلیمتر بود!! 

خلاصه خدا  به این علاقه من توجه مبسوطی مبذول کرده و از شهری با میزان بارش 220 میلیمتر سالانه انتقالیم رو گرفته به شهری با بارش 100 میلی متر روزانه . دست گلشم درد نکنه ، بدم نیست. در هر صورت و با همه این تکرار و تکرار و تکرار روزهای بارونی هنوز دوست دارم  روزهای بارونی رو 

فقط یه چیزی که هست اینجا دیگه برای آدمها هوای دو نفره این هواهای بارونی نیست و در عوض اون روزاییه که آفتابِ ظل ، پوست آدم رو می کنه !!


* یه چیز با ربط و بی ربط هم اینکه تو جزیره جنوبی و حتی شاید همه شهرها ( مطمئن نیستم) ، به جز اوکلند آب مجانیه یعنی شهروندان چیزی یه عنوان پول آب نمیدن  ولی اوکلند چرا  

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد